Sollicitatieprocedure Ambulanceverpleegkundige/Ambulancechauffeur

Binnen twee weken na de sluitingsdatum van de vacature krijg je van ons een reactie. Indien je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek kan je het volgende verwachten van de sollicitatieprocedure: 

Sollicitatiegesprek

De selectiecommissie is een vaste commissie bestaande uit een Teammanager, een Senior Ambulanceverpleegkundige of een Senior Ambulancechauffeur en een HR adviseur. Het selectiegesprek duurt ongeveer drie kwartier. Het is een wederzijdse kennismaking. De commissie stelt je vragen om een zo goed mogelijk beeld van jou te krijgen. Er is voor jou uiteraard ook ruimte om vragen te stellen.

Voor de chauffeursfunctie vragen we je om je identiteitsbewijs, rijbewijs C(1) en diploma’s (MBO 3 of hoger + EHBO) mee te nemen naar het gesprek. Voor verpleegkundigen: je verpleegkundige diploma’s, BIG registratie, identiteitsbewijs en rijbewijs.

Meerijdag

Na een positief sollicitatiegesprek ga je een dag/avond meelopen op de ambulance met de Senior Ambulanceverpleegkundige of Senior Ambulancechauffeur. Een eerste kennismaking met de praktijk, acute hulpverleningssituaties en de vereiste kerncompetenties zullen dan aandachtspunten zijn.

Ook vindt er een gesprek plaats met de adviseur Opleiden over omgaan met feedback en er wordt een casus besproken. 

Uitkomsten

In principe moeten de uitkomsten van alle onderdelen positief zijn om aangenomen te worden. De sollicitanten die tot deze selectie behoren worden uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek.

Indiensttreding & opleiding

Voorafgaand aan je indiensttreding vindt er een arbeidsvoorwaardengesprek plaats. Indiensttreding vindt plaats onder de voorwaarden van de cao Ambulancezorg. Je kunt de cao vinden op www.ambulancezorg.nl. Als je een opleiding gaat volgen wordt je indiensttreding bevestigd in een leer/arbeidsovereenkomst. De startdatum van je leer/arbeidsovereenkomst is op de eerste van de maand waarin de opleiding op de Academie voor Ambulancezorg start.

Referentiecheck-, vaccinatie- en VOG beleid

  • In het kader van de Wet Kwaliteit klachten en Geschillen in de zorg, verrichten wij een referentiecheck voor indiensttreding;
  • Je kunt een bewijs van vaccinaties overhandigen of je bent bereid de benodigde vaccinaties te ontvangen die relevant zijn voor de functie;
  • Je beschikt over een recent Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Let op: dit kun je pas doen op ons verzoek (digitaal met je DigiD).